jämjö, dag ett.

Nu kommer första bildregnet från Jämjötrippen förra veckan! På onsdagsmorgonen hämtade jag upp ett glatt gäng på stationen och så började vår roadtrip till Blekinge och lilla Jämjö. Första stoppet blev i Ronneby där vi gjorde ett besök på Röda korset och jag fyndade ett par skor på deras rea.


Gulliga hus.


Magen skrek efter mat så vi gick och åt lunch.

Fin telefon och fin tjej.

Sen blev vi sugna på glass.





Typ årets andra mjukglass, galet gott.


Efter ett till stopp i Karlskrona för att handla mat var vi några timmar senare framme i Jämjö och den gula stugan!


Maria och jag tog det blå rummet.


Satte öl och cider på kylning i vattnet från sjön.


Anna och Qu satte igång och gjorde sallad.


Och jag tittade mig lite omkring.








Okej jag erkänner, vill också ha en egen liten brygga och bo vid en sjö.



Dags för en cider.


Och lite häng i solen.

Innan maten var det dags att spela Girls! Kommer ni ihåg det spelet?


Lögndetektorn.


Jag kom typ sist... Men vem vill vara en duktig flicka egentligen.


Efter spelet var det dags att börja grilla! Vegetariska spett med massa grönsaker och halloumi, mmm.





Doppa fötterna innan maten.

Äntligen dags för mat. SÅ gott.


Alla hamnade typ i matkoma och vi bestämde att det var dags för ett spel till, galenpanna!


Inte för att skryta men jag kom på grymt bra lappar. Johan Ahlström (Annas pojkvän), Harry Potter och Loch Ness (typ den svåraste, sorry Qu).


Sjukt roligt spel.




Det blev mörkt och vi drack vin, åt chips, skrattade och spelade pyramiden. Spårade som vanligt med alla regler.


Och så var det fullmåne och till slut satt alla ute på bryggan och filosoferade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0