grimm.

På tal om tvserien once upon a time som jag skrev om tidigare i veckan (och som jag förövrigt har plöjt igenom sju avsnitt av, blir bara bättre och bättre för varje avsnitt) så såg jag en reklam för en annan sagoinfluerad tvserie som heter Grimm. Den går på tv6 på torsdagar och på deras hemsida beskrivs den såhär:

"I den amerikanska staden Portland arbetar Nick Burkhardt, en mordutredare som bär på en minst sagt udda hemlighet: han är arvinge till en elitgrupp ämnade att stoppa övernaturliga monster.

Bröderna Grimm har skrivit sagor som barn har fascinerats av i generationer, som Rödluvan, Snövit och Hans och Greta. Men föreställ dig att monstren är riktiga och att Nick är den enda personen som kan stoppa dem. Dessa klassiska sagor är inte berättelser… de är varningar, i en spännande och snygg skildring av vårt nutida samhälle."

Det får dagens tips både till mig själv och er! Har ni några tips på tvserier som ni vill dela med er av?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0