young at heart and full of hope

Under förra året växte det fram en enorm tilltro till mig själv. Jag klarar precis allting om jag bara kämpar och vill det tillräckligt mycket. Ju äldre jag blir desto mer inser jag att jag inte längre kan skylla på någon annan när jag misslyckas eller när jag är missnöjd med min tillvaro. Ansvaret ligger helt hos mig själv och ingen annan. En svindlande och lite jobbig tanke, men mest härlig egentligen. Jag är den viktigaste personen i mitt liv och jag måste se till att jag lever det liv som jag vill leva.

Och kanske det viktigaste av allting. Oavsett vad som händer i livet med relationer och andra förändringar så har jag alltid mig själv. Alltid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0