österlensöndagen.

Tanken var ju att visa er dessa bilderna igår, men det tog serriöst hela dagen att ladda upp dem här på bloggen (värdelöst internet...). Men nu så! Bered er på tusen bilder på en vit hundvalp och minst lika många på blommor, två av mina favoritmotiv.

Min söndag började med att vi åkte till min bror och hans flickvän för frukost! När vi kom dit kom den här springandes.


Dricka regnvatten och se fullständigt skyldig ut.


Alltså. Ni förstår att en smälter va?


Efter massa gos och två äggmackor åkte jag och mamma iväg.

Första stoppet var Södra Mellby för att köpa lite bröd och sådant hos Mellbybagaren. Självservice. Älskar sånt.

Där är så otroligt fint också.


Sedan åkte vi ner till Kiviks hamn! Där fanns inbjudande glass men vi hade ju precis ätit frukost så vi gick vidare istället.

Okej, det är nu tusen bilder på blommor kommer för i Kivik kan man gå runt och åh:a och oh:a sig över massa lummiga trädgårdar ungefär överallt.

En liten pirat med en ros i handen. 

Min fina mamma.

Här skulle jag inte tacka nej till att bo.

När vi hade sniffat klart på alla blommor gick vi ner till hamnen igen.

Och in om på Buhres för att köpa en laxfilé med citronpeppar för senare lunch.


Nästa stopp var Kiviks musteri!


Där inne köpte vi massa dricka och jag älskar verkligen när man kan köpa sådant som är lokaproducerat, eller hur man nu säger. När man vet var det kommer ifrån liksom. Och så är det ju så gott.

Efteråt åt vi en liten lunch på laxfilé och drack cider till. Gott. 

Sedan körde vi vidare till Orelund och deras gröna butik!





Där kan man köpa massa goda saker som de har odlat själva.

Och kanske slinker en kardemummasnurra ner också. 



Man får inte missa deras otroliga trädgård där man kan fika också.


Dags att köra vidare igen och då hamnade vi i Hammenhög.

Där gick vi in i en butik som heter En smak av medelhavet som hade en helt otroligt vacker trädgård.


Här måste man ju äta en dag.


Hälsade på den här lilla krabaten som vände huvudet mot mig när den hörde kameran.


Gick in i butiken igen där det fanns fantastiska fat och skålar som jag tittade drömmande mot. I bästa färgen blå, ju.


Det såldes oliver. Såklart.


Jag köpte någon slags aubergineröra.


Det kändes verkligen som att man var någonstans vid medelhavet.


Sedan åkte vi och hälsade på denna lilla isbjörnen igen.


Efter fika i trädgården med hela familjen åkte jag och mamma tillbaka till Tomelilla och på kvällen grillade vi, Kelly fick träffa Ludde (familjens lurviga pudel) och när klockan närmade sig nio åkte jag hem mot Lund igen. Bästa söndagen på väldigt länge!

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Vilka ljuvliga foton! Tack för en alldeles perfekt dag tillsammans! Kram mamma

2012-07-10 @ 15:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0