tim walker - pictures


Första dagen på Den fotografiska bilden fick vi berätta om någon fotograf som vi tyckte om. Det kändes ganska självklart för mig att svara Tim Walker och nu ska jag visa er varför. Denna fantastiska boken fick jag i födelsedagspresent och här kommer några av mina favoritbilder ur den:



Tim Walker använder ofta ballonger och djur i sina bilder. Och mycket färg och fantasi.



Allt kopplas ihop i hans modebilder som oftast syns i Vogue.




Miljontals blommor, svanar, discokulor och lysande klänningar.



Han hämtar ofta inspiration från sagornas värld, exempelvis nötknäpparen.


Så otroligt spännande att få se skisser av någon som man beundrar högt.

Lily Cole är en favoritmodell.





En lila häst måste man ju älska.



Pastellduvor och glassljuskrona.




Pastellkatter.



Tim Walker skapar en magisk värld och jag kan inte låta bli att fullkomligt älska det. Vilken är er favorit? Min är nog den på det stora huset med tusen ballonger.

Kommentarer
Postat av: Erica

Guuud så fina foton. Nog min nya favoritfotograf!

Svar: eller huuuur!
Sandra Berg

2012-08-07 @ 19:14:18
URL: http://midnattsgator.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0