första dagen i paris - provisoriska pass, kanske den bästa pizzan någonsin och som att komma hem.



Så var det äntligen dags för den stora dagen då jag och Maria skulle åka till Paris! Den började väl kanske inte så jättebra dock, Maria försov sig och missade nästan sin tenta och någon timme innan vi skulle åka till Kastrup insåg jag att mitt pass hade gått ut. För två år sen. Så vi fick panikåka till Sturups flygplats och skaffa mig ett provisoriskt pass och sedan åkte vi slutligen över bron och kom fram till flygplatsen. Väldigt peppade ändå, som ni ser på första bilden.




Vi landade på fransk mark närmare kvällskvisten och hoppade på tåget in till stan för att leta efter vårt hotell som låg i finaste Marais. Då fick kartan åka fram.




Efter en stund hittade vi vårt hotell Aida Marais Printania med världens gulligaste personal och gick upp till vår takvåning (vårt rum låg ensamt längst upp, men det låter lyxigare än det kanske var i verkligheten), tvättade bort flygplansresan och gick ut på Paris gator.







Som jag hade längtat efter dessa gatorna.


Vi styrde stegen mot restaurangen mezzomezzo som vi hade blivit tipsade om.



Där skulle de nämligen ha typ världens bästa pizza så vi beställde varsin vegetarisk med aubergine och zucchini, och ja - det var nog något av det godaste jag har ätit i pizzaväg. Efteråt satte vi oss på en typisk uteservering som Paris kryllar av, och drack lite mer vin och pratade om livet. En fantastisk inledning på vår resa.

Älskar hur Maria avslutade sitt första inlägg om Paris, om att det kändes som att komma hem. Precis så känner jag också.

Kommentarer
Postat av: maria

<3

2012-06-14 @ 14:38:21
URL: http://mariao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0