the big day.

Igår fotograferade jag mitt första bröllop. Och inte nog med det, jag har aldrig tidigare varit på ett bröllop så det kändes extra pirrigt innan. Men så fort vi anlände till den fantastiska platsen där vigseln, middagen och festen skulle äga rum hann jag knappt känna efter och plötsligt var klockan elva och vi bestämde oss för att åka hem.

Vi fick chansen att dokumentera en helt otrolig dag med så mycket kärlek, skratt, värme (trots regnet emellanåt), tal som gav gåshud, god mat och en magisk stämning. Jag längtar efter att lägga in bilderna i datorn och börja urvalet, men framförallt längtar jag till nästa gång jag får chansen att dokumentera någons stora dag.

Jag har hört och läst av många fotografer som har fotat bröllop att det är väldigt påfrestande psykiskt och fysiskt. Och eftersom jag dessutom började dagen tidigt på drilltävling, som är ganska utmattande bara det, kändes det ibland som att hjärnan var full av gröt och det var omöjligt att tänka en klar tanke. Men det var värt det. Såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0