tredje dagen i paris - den stora turistdagen, macaroons från ladurée och den sista kvällen.


Den tredje dagen i Paris började på Le Pain Quotidien!



Ett supermysigt café där nästan allting är ekologiskt.


Efter en gudomlig frukost gick vi vidare.


Mot Seine.




Stannade och tog några (många) bilder.







Så dansade vi över bron och började vår stora turistdag med att kika lite på pampiga Notre Dame. Höll utkick efter Quasimodo men han syntes inte till.




Kärlekslåsen vid Seine.



Nästa stopp var Louvren!


Tyckte det var passande med moustachörhängen.


Vi spenderade kanske en timme inne på det gigantiska och vackra muséet, kikade på Mona Lisa och massa annan konst. Kanske allra finast är byggnaden med otroligt högt i tak, det är ett konstverk i sig.



Sedan köpte vi med oss lunch och gick genom Tuilerieträdgården och mot Place de la Concorde.


Det som stod på tur hade jag längtat efter, nämligen Ladurée som gör sina berömda macarons.




Kakor som konstverk, sånt gillar jag.


Vi var tvugna att köpa ett gäng.



När vi kom tillbaka till hotellet åt vi macarons som var fantastiskt goda och skrev vykort.


Efter lite vila och en dusch blev jag överraskad av det här när jag kom ut från badrummet. Åhå.


När vi hade gjort oss iordning gick vi till en italiensk restaurang som vi hade kollat upp tidigare under dagen.

Där åt vi pasta, jag någon sorts gnocchi som var ganska god.
 

Till efterätt delade vi på en gudomlig pannacotta med bär till.


Och så avslutade vi vår sista kväll i Paris med att sätta oss i en korsning vid en uteservering och dricka ett glas rödvin. Så som man ska göra i den här staden.
Trackback
RSS 2.0