tv-serier som jag följer.

Som utlovat, här kommer en liten guide över tv-serier som jag följer just nu! Älskar att ha massa serier som verklighetsflykt när en behöver tänka på annat än plugg eller när livet känns grått och trist. Och det finns serriöst inte mycket som slår en söndag i soffan med tusen avsnitt av ens favoritserier. Jag är sämst på alfabetet (OBS sant, skäms dock lite över det eftersom jag ska bli svensklärare men det får väl ses som min akilleshäl eller något), så jag kan inte garantera att de är i bokstavsordning men jag tror det.

Beauty and the Beast. Detta är en ganska ny serie och har hittills inte gått i en säsong ens. Men åh så bra det är! Anspelar givetvis på skönheten och odjuret, fast mer verklighetstroget.



Glee. Det finns nästan inget som gör mig så glad som denna serien. Ett gäng förvirrade tonåringar som samlas i en kör och gör grym musik. Älskar det! Har för övrigt en lista på spotify med mina gleefavoriter, den hittar ni här.


Girls. Just nu är det säsongsuppehåll, men jag måste ändå tipsa om denna fantastiska serien. Jag har nog berättat om den förr, men den handlar iallafall om ett tjejgäng i New York och känns betydligt mer realistiskt än te.x. SATC. Får nog ta och se om första säsongen under julen!


Gossip Girl. Kikade på denna serien när den hade premiär för en herrans massa år sedan och tyckte att första säsongen var väldigt bra. Men sedan tyckte jag att den blev väldigt annorlunda och slutade titta, fram tills i våras när jag kollade ikapp alla säsonger. Fantastiska kläder, kärlek, vänskap och extremt mycket intriger.

Grimm. Har haft några avsnitt på datorn i en hel evighet men har inte tagit mig tid att titta på dem. Förrän förra veckan! Handlar om en kille som blir en väktare och får därmed ett sjätte sinne som ska skydda oskyldiga från olika sorters monster. Spännande och lite läskigt, om jag ska vara ärlig.

Historieätarna. Erik Haag och Lotta Lundgren (som jag har en ny girlcrush på, fantastisk) äter sig igenom historien och inte nog med det - de klär sig och lever så som man gjorde under den tiden också. Än så länge har de gått igenom 1920-talet och 1970-talet. Intressant som attans och väldigt roligt! Går att se på torsdagar eller via svtplay.


Jakten på det perfekta livet. Underbaraste Hanna Hellquist undersöker om det finns något perfekt liv och intervjuar experter och kända personer för att försöka hitta ett svar på den frågan. Förutom att det är väldigt intressant så är Hanna så SJUKT rolig att jag oftast sitter och gapskrattar under varje avsnitt. Priceless: när Hanna gestaltar en spermie. Går att se på onsdagar eller på svtplay!


New Girl. Jess flyttar in till ett killkollektiv och de utvecklar en väldigt fin vänskap. Oerhört roligt och en måste ju älska Zooey Deschanel som spelar huvudrollen!


Once upon a time. Huvudstoryn grundar sig i sagornas värld där Den elaka drottningen kastar en förbannelse över alla som förflyttar dem till en plats utan lyckliga slut - vilket är vår jord. I serien får man genom en parallellhandling följa både deras nya liv där de inte minns något från sagornas värld - och vad som hände innan förbannelsen. Fruktansvärt spännande och väldigt oförutsägbart!

Schulman Show. Alex Schulman och två sidekickar intervjuar en känd gäst och talar om aktuella händelser. Väldigt avslappnat och härligt. Varje fredag släpps ett nytt avsnitt på aftonbladet och det är den perfekta starten på helgen!

Miss%20Li%20-%20Somebody%20loves%20you

Så mycket bättre. Det är väl knappast någon som har undgått denna publiksuccén på tv4 som sänds på lördagskvällarna nu under hösten. Jag tyckte det är ett väldigt härligt koncept och varje säsong har det funnits någon som tar alla med storm - detta året är definitivt min favorit Miss Li!


The Vampire Diaries. Detta är en serie jag aldrig någonsin vill ska ta slut. Tanken på att den faktiskt någon gång kommer att göra det gör på riktigt ont. Handlar hursomhelst om tonåringar, vampyrer och kärlek.


Och slutligen, tv-serier jag funderar att börja följa: Homeland, Breaking Bad, The Wire, Downtown Abbey. Vad säger ni om det? Har ni några andra tips för en tv-seriejunkie?

Kommentarer
Postat av: maria

vem kan slå filip och fredrik på söndagar kl 21, solsidan på söndagar kl 20, aldrig mera fet på trean kl 20 på torsdagar. modern family (tror verkligen du skulle gilla det!!!) (ladda ner), PUSS

2012-11-30 @ 12:51:14
URL: http://mariao.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0