vecka 40.


bildkällor hittar ni via min pinterest

Hej måndag, ny vecka och oktober! Kanske en av de bästa månaderna på hela året, om ni frågar mig. När löven bytar färg på riktigt och när det fortfarande inte är för kallt. Jag skulle egentligen publicerat detta inlägget imorse, men det var helt enkelt för skönt i soffan igårkväll när jag skulle förbereda det så det fick hoppas över. Men ni överlevde nog! Såhär ser min vecka ut:

♥ idag har jag varit på min första VFU-dag! Jag har praktik på gymnasieskolan Spyken i Lund och trivs redan så sjukt bra. Idag fick jag sitta med på tre lektioner och det var så spännande att för första gången se en lektion ur lärarens perspektiv, en ser ju helt andra saker. Vi ska ha VFU fram till torsdag och jag ska försöka inpireras så mycket som möjligt för sedan har vi inte praktik förrän nästa termin igen. Och då är det mer på riktigt för då ska jag hålla i lektioner också, hjälp!
♥ på fredag har vi VFU-dag med våra handledare på skolan i två timmar och efteråt tänkte jag träna eftersom det inte kommer finnas någon ork när jag kommer hem halv sex de andra dagarna dödstrött (har fått en helt ny respekt för alla som arbetar heltid mvh trött tjej).
♥ på kvällen åker jag till Tomelilla och fredagsmyzer med mina föräldrar och så sover jag över där...
♥ ... för på lördagen hänger jag med mamma och jobbar på en äventyrsdag med massa konfisar!
♥ hela söndagen har jag träning med drillningen inför en stor uppvisning vi ska ha och sedan får jag åka tillbaka till Lund för sedan är det dags för skola igen på måndagen.

Nu ska jag laga en morotspaj som ska bli till en herrans massa matlådor, tvätta och titta på första avsnittet av project runway Sverige innan jag stupar i sängen. Imorgon ringer klockan vid sju igen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0