fredag, lördag, söndag.

(instagram)(instagram)
 
I fredags kom min mamma till Lund och vid tvåtiden åkte vi ner till stan och gick till Ebbas skafferi för att äta lite mat. Det blev paj för båda.
 
(instagram)(instagram)(instagram)(instagram)

Sedan hade vi lite tid över så vi strosade runt lite i affärer och jag hittade en ny favoritaffär med massa fina saker, Meloa. När klockan närmade sig fyra var det dags att gå till stationen och åka till Malmö.
 
(instagram)(instagram)

Där var det dags för Världens fest, det var därför det sprang runt massa med en grön tygpåse ifall någon undrade. Vi började med en upplevelsevandring i vackra Pildammsparken som ledde oss till Baltiska hallen där invigningen skulle äga rum. Det hela avslutades med att cirka tretusen personer skulle ta nattvarden tillsammans, det var ganska häftigt.

(instagram)(instagram)(instagram)(instagram)

På lördagen vaknade jag av att mamma dammsög (det ironiska att min mamma är så morgonpigg när jag är död på morgonen) och efter frukost åkte vi till Nova Lund och jag dreglade lite (mycket) över Ittalas nya serie Sarjaton. Väcker extremt stort ha-begär.

(instagram)(instagram)

På kvällen lagade jag kycklingpasta med spenat och mozzarella och sedan åkte jag och mina nya dalmatinskor till Malmö för att dricka vin tillsammans med Anna, Maria, Qu och Johanna. Sjukt trevlig kväll.

anna and johan (instagram)(instagram)
 
En lördagspussbild på Anna & Johan och så en söndagsbild som får representera hur gårdagen såg ut. Sov otroligt länge, pluggade i flera timmar (!) och förberedde mig inför ny vecka. Och det var den helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0