stockholm, fredag.

stockholm friday.

Förra helgen inleddes med att jag och Maria hoppade på ett (väldigt) tidigt tåg till huvudstaden och när klockan slog lunch var vi framme i bästa Stockholm.

stockholm friday.stockholm friday.

Vårt första stopp var på H&M Home vid drottninggatan. Älskar detta stället.

stockholm friday.stockholm friday.

Jag köpte två fina kuddar med leopardflickor och bokstäver.

stockholm friday.stockholm friday.
stockholm friday.

Sedan var det dags för lunch på Café Avenyn som hade tjusiga stolar och god mat.

stockholm friday.

Klockan närmade sig incheckningsdags så vi åkte till Fridhemsplan och jag blev fullkomligt förälskad i den här delen av staden. Kungsholmen <3

stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.

Vi fyrade av tusen bilder och jag hade på mig en nyinköpt halsduk från weekday.

stockholm friday.

Så gick det förbi ett äldre par och frågade ifall de skulle ta en bild på oss, och såhär blev den! Fniss.

stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.
stockholm friday.

Min vackra bästis.

stockholm friday.stockholm friday.

Efter att ha dumpat väskorna på vandrarhemmet åkte vi till Zinkensdamm och Beyond retro.

stockholm friday.stockholm friday.

Där fanns det fina saker överallt som vanligt.

stockholm friday.stockholm friday.

Och tyllbomber i taket. Fantastiskt.

stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.

Jag hittade ett par schnögga solglasögon och en tuff väst som fick följa med hem.

stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.

Ut i septemberkylan igen och förbi Retroellas inspirerande fönster.

stockholm friday.stockholm friday.

Och så en kaffe på det, inne på Mellquist vid Mariatorget.

stockholm friday.

Sedan var det dags att gå vidare!

stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.

Maria skulle på konsultation på ett ställe som heter Oikos i krokarna där vi skulle bo, och därinne var det såhär fint.

stockholm friday.stockholm friday.

Jag blev placerad i en vacker blommig stol med massa tidningar och thé. Det gick ingen nöd på mig, direkt.

stockholm friday.

Och så köpte jag lite smink också! Ni ska få se vad så småningom.

stockholm friday.stockholm friday.stockholm friday.

Efteråt gick vi till en italiensk restaurang, drack rödvin och åt god god pasta. Och så avslutade vi kvällen på vandrarhemmet med Schulman Show och godis och sedan somnade vi tidigt. Underbar fredag.

Kommentarer
Postat av: maria

<3 <3 <3 <3

2012-09-27 @ 17:14:09
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0