långfredagen, del 1.

långfredagen.

Långfredagen började med att jag knåpade ihop några påskkort till mamma med hjälp av dessa fantastiska bokstavsstämplarna. Älskar dem!

långfredagen.långfredagen.

Sedan var det dags för frukost med hela familjen och Sofie, och mamma hade dukat fint och lagt trisslotter vid varje tallrik. Gullis. Vann som vanligt noll kronor, men ändå.

långfredagen.

Muminägg som jag gav till mamma tidigare i veckan.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.

Lax med hovmästarsås på vörtbröd <3

långfredagen.långfredagen.

Pappa och Alice.

långfredagen.

Sömntuta.

långfredagen.långfredagen.

Sedan blev vi upphämtade av min moster, hennes man och min kusin Frida för att åka på påskrunda!

långfredagen.

Vi började i Tryde kyrka där mammas kollega ställde ut sina verk.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.

Arne och Frida.

långfredagen.

Konstnärinnan framför ett av sina verk.

långfredagen.
 
Pappa och Arne.

långfredagen.

Sedan åkte vi vidare till Österlenkryddor.

långfredagen.långfredagen.

Vimplar och kvastar.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.långfredagen.

Frida hittade två söta vattenkannor.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.IMG_7985
långfredagen.

Vi gick på smakvernissage.

långfredagen.långfredagen.

Eftersom vi tyckte soppan var väldigt god frågade vi om receptet och då visade det sig att de hade kokt den med högrev. Kul att höra som vegeterian...

långfredagen.

Äppelkaka.

långfredagen.långfredagen.

Grisakrydda med knorr, skånsk humor.

långfredagen.

Fin plansch som tyvärr inte var till salu.

långfredagen.IMG_8023

Sedan åkte vi till min mammas vän som gör smycken, och här är jag hej hej. Ser lite groggy ut men eftersom det är enda bilden på mig så tänkte jag varför inte.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.långfredagen.

Därinne var det påskfint.

långfredagen.långfredagen.

Och vi blev bjudna på fika.

långfredagen.

Moster och mamma.

långfredagen.

Åke och Kerstin (som gör smyckena).

långfredagen.

Sista stoppet blev på Hemtrevligt där det fanns ägg av trä.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.

Och andra ägg.

långfredagen.långfredagen.

Det var kallt.

långfredagen.långfredagen.långfredagen.långfredagen.
 
Och sist men inte minst några vackra blommor innan vi körde tillbaka till Tomelilla igen. På kvällen firade vi min kusin Jimmys födelsedag, men det får ni se i ett annat inlägg för annars hade detta blivit världens längsta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0