ögonblick när jag smälter.

vår.vår.
 
När du hoppar upp i sängen när vi ska sova och lägger dig först bredvid mitt huvud på kudden men sedan lägger dig vid fötterna för att sova där hela natten.
 
När du på morgonen kryper sakta sakta upp och lägger dig mer bredvid än vid fötterna.
 
När jag kommer hem och öppnar dörren och det första jag ser är din nos sticka ut.

När någon säger något du inte förstår och du lägger huvudet på sned.
 
När jag vaknar på natten och ser dig ligga med alla fyra tassar i vädret.
 
När mina favoritpersoner har dig i sitt knä och du låter dem klappa och pussa dig hur mycket de vill.

När du på fullaste allvar tror att du ska kunna jaga ifatt alla fåglar och kaniner du ser, dvs många.

När jag kastar pinnar till dig i hundgården och du springer det fortaste du kan och sedan springer tillbaka till mig med överlyckliga skutt.

När jag tänker att du liknar Dobby i Harry Potter, vilket är fint eftersom det är en av mina absoluta favoritkaraktärer i den världen.

När vi åker buss, tåg eller bil och du lägger dig direkt i mitt knä.

vår.vår.

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Inte alls svårt att bli förälskad i denna ljuvliga vovve! Hon är helt underbar och har det så bra hos dig!

2013-04-22 @ 08:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0