lucka 13: Berätta om ett minne från din uppväxt.

Jag vet inte hur gamla vi var, men det var iallafall innan högstadiet så kanske gick vi i fyran eller så. Min kusin Frida och jag skulle åka på 4H-läger i en vecka vilket innebar att vi bodde på en gård där det fanns djur som en skulle ta hand om. Förutom att ta hand om djuren fanns det städ- och matlagningsschema som en skulle följa. Jag trivdes ganska bra den veckan, minns jag. Många andra hade hemlängtan men jag var rätt nöjd. Och nu i efterhand kan jag tycka att det är en genial idé att anordna sådana här läger för barn, och hur gärna jag vill att mina barn ska få uppleva ett sådant läger i framtiden.

Och när veckan var slut kom våra mammor och hämtade oss med blommor och kramar. Så fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0