en fredagseftermiddag med maria.

gå på stan med maria!

Efter att ha suttit tentavakt hela fredagsförmiddagen mötte jag upp Maria i stan och efter att ha gått i några affärer på gågatan cyklade vi till holmgången och fiket sockerbit.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Maria.

gå på stan med maria!

Därinne har stammisarna en egen kopp.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Vi beställde in eftermiddagsfika. Jag tog en jordgubb- och rabarberpaj med ovispad (märkligt) vaniljsås och en san pellegrino. Ljuvligt.

gå på stan med maria!

Sedan cyklade vi vidare till en affär som jag länge velat besöka, nämligen Formfröken!

gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Därinne fanns det så mycket fina saker att det gjorde lite ont. Bland annat dessa fina från up the wooden hills, som jag också följer på instagram och som tar magiska bilder.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Honeycombs och bokstavsvimplar.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Massa fina stilleben.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Tovelisas illustrationer.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Ja men ni ser ju, blev helt knäsvag av allt fint. Dessutom världens trevligaste butiksägarinna. Efter att ha köpt två julklappar och två saker till mig själv cyklade vi vidare.

gå på stan med maria!

Till en annan affär (som jag inte minns namnet på) med mer fint att titta på.

gå på stan med maria!

Här skymtar ett barnrum där det låg en bebis i pepparkaksdräkt och sov. Dog ju.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Fina skolplanscher.

gå på stan med maria!

Sista stoppet blev secondhandaffären Calypso vid folkets park!

gå på stan med maria!

Ville köpa allt. En sak på denna bilden köpte jag också, men det får ni se i ett annat inlägg :)

gå på stan med maria!

Koppar med fågelmotiv.

gå på stan med maria!

Det bjöds på pepparkakor, glögg och 10% på hela sortimentet.

gå på stan med maria!

Glitterskor. Jag köpte ett par glitterskor, men inte dessa. Men mer om det i ett annat inlägg, som sagt.

gå på stan med maria!

För två år sedan hade jag köpt denna direkt. Så himla fin, men jag tror tyvärr inte jag hade använt den.

gå på stan med maria!gå på stan med maria!

Tovelisa sålde även sina illustrationer här.

gå på stan med maria!

Och så avslutningsvis en retrosnygg barnvagn!

Kommentarer
Postat av: susanne berg

Här har vi lite nya ställen du får dra ut din mamma på! Så mysiga affärer och vilka fina saker!

2013-12-18 @ 13:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0