lucka 6: berätta om en person som inspirerar dig.

I Emily Dahls julkalenders sjätte lucka ska en berätta om en person som inspirerar en. Min bästa vän Maria inspirerar mig varje dag, så därför tillägnar jag detta inlägget till henne.

PARIS söndag
 
Jag har många saker att tacka Maria för. Några av sakerna är att hon har inspirerat mig att intressera mig för viktiga saker som feminism och politik. Det var också hon som inspirerade mig till att börja fotografera under gymnasiet och att starta en blogg för flera år sedan. Och givetvis massa andra saker.
 
Men vad Maria fortfarande inspirerar mig till hela tiden är att vara snäll. Det är en egenskap som ofta glöms bort i dagens samhälle men som jag själv värdesätter oerhört mycket. Att vara snäll mot andra människor genom att hjälpa sådana som har det sämre ställt än en själv. Att vara snäll mot jorden genom att till exempel källsortera och vara en medveten konsument. Och kanske framförallt att vara snäll mot sig själv.

Ni hör ju hur fantastisk Maria låter. Precis så är det också.

PARIS söndag

vi i spegelsalen på versailles slott.

Kommentarer
Postat av: maria

herregud så fin du är. all kärlek!! <3 <3 <3 <3

2013-12-06 @ 17:14:41
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0