nyårslistan


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Skaffade hund (!), bodde i Malmö, piercade septum, klappade en spindel, klappade en orm, åt pannkakstårta, jobbade inom hemtjänsten, besökte Köpenhamn Zoo, såg en isbjörn i verkligheten, åt räkor i smögen och fick ett stipendium.

Har du några nyårslöften?
Ja! Försöker vara realistisk och tänker att jag ska börja träna regelbundet igen, tatuera mig i slutet av året (om jag fortfarande vill det då), köpa mer ekologisk mat, göra en budget över min ekonomi som fungerar och följa den och i sommar ska jag på riktigt försöka försörja mig på mitt fotograferande.

Vilka länder besökte du?
Danmark, England och Frankrike.

Bästa köpet?
Min septumpiercing såklart. Kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt gjorde det.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, räkningar och resor.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket. Till exempel när Maria överraskade mig på min födelsedag med pannkakstårta, bubbel och en blå heliumballong. När Alice flyttade in hos mig. När en arbetskollega sa till mig när jag slutade sommarjobbet i augusti att han tyckte jag hade varit jättebra på detta jobbet och att han tyckte att jag skulle jobba där mer. När jag fick ett stipendium på fyratusen kronor. När jag klarade grammatiktentan i våras.

Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
När Ludde, min familjs hund, dog. Usch vad sorgligt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

Favoritprogram på under 2013?
Så mycket bättre och breaking news.

Favoritserie/r under 2013?
Orange is the new black, once upon a time in wonderland och parenthood.

Bästa filmen du såg under året?
Hunger games - catching fire, Monica Z, Silver linings playbook och the perks of beeing a wallflower.

Bästa konserten?
Håkan Hellström på Sofiero i Helsingborg med Maria och Jojo och när jag såg Lars Winnerbäck i Malmö på hösten!

Favoritpodcasts under 2013?
Fredagspodden med Hannah & Amanda, Alex & Sigge, Värvet och Sandra & Michelles.

Är det något du saknade 2013 som du vill ha år 2014?
Fjärilar i magen, en ledig sommar med fotouppdrag och genusvetenskap och regeringsskifte.

Vad ser du mest framemot med år 2014?
Att börja på balett (!) tillsammans med Maria i slutet av januari, besöka länder jag inte varit i tidigare, börja arbeta som föräldraförstärkare igen i början av januari, fotografera massa bröllop och förhoppningsvis läsa genusvetenskap under sommarlovet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0