morsdagfirande och tacokväll

Godmorgon måndag! Jag har haft en lugn och härlig helg som jag tänkte visa er en liten del av direkt.

for mum.

På fredagsmorgonen plingade mamma på dörren och jag mötte henne med morsdagpresenter! Vi tjuvstartade firandet eftersom vi inte skulle ses på söndagen, och jag hade köpt ett passande choklad.

for mum.

Hon fick också ett ljus och ett kort.

friday!

Efter paketöppnandet dukade vi fram frukost. Juice i champagneglas och jordgubbar.

friday!

Goda ostar och min favorit kalkonkorv.

friday!

Och frallor och kaffe såklart.

friday!

Mamma hade med sig en bukett rosor <3. Sedan åkte vi till Ikea och spenderade några timmar där innan mamma lämnade av mig hemma innan hon åkte till Tomelilla igen. En finfin förmiddag med min bästa mamma.

friday!

På kvällen kom Anna på besök och hade med sig en försenad inflyttningspresent från henne och Johan.

friday!

Ett vackert kakfat de hade byggt själva med massa kakor på! Överst chokladbollar.

friday!

Och sedan Blåbärscupcakes och kärleksmums.

friday!

Blev så glad. Är det inte det finaste som finns när någon ger presenter med massa eftertanke? Ett kakfat med blåa tallrikar - alltså i min favoritfärg, cupcakes i påfågelformar - ett av mina absoluta favoritdjur, och pastelligt som jag är svag för? Plus sjukt goda kakor. <3

friday!friday!

Sedan åt vi massa tacos som är vår tradition och tittade på filmen the impossible:



Den var väldigt gripande och bra. Se den!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej Sandra! Tack för en bra blogg! Kollade runt lite och fastnade för din kompis Annes stolar av metall. Du råkar inte veta var de kommer ifrån? Hade varit så himla gulligt då jag är på jakt efter liknande! Ha en fin dag!

Svar: Hej Astrid! Jag frågade Anne och fick detta svaret:
här är stolarna!!! http://www.vertigo-interiors.co.uk/shop/c-217-harry-bertoia/ är inte helt säkert på om det fortfarande är ok att importera kopior. tror det, men hen borde nog kolla upp det först!
Sandra Berg

2013-05-28 @ 09:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0