tre filmtips.

I söndags såg jag tre filmer som jag tyckte väldigt mycket om, så jag tänkte tipsa om dem till er nu!



Life of Pi
handlar om en indisk man som berättar om hur han överlevde ett skeppsbrott när han var yngre och hela hans familj omkom utom han och en bengalisk tiger. Det är en ganska otrolig historia och filmen är fantastiskt fint gjord.


Warm Bodies handlar om när vår värld håller på att tas över av Zombies och det finns bara en stad kvar med människor som har överlevt. När ett gäng människor tar sig utanför murarna träffas zombien R och Julie. Det naturliga hade varit att R hade velat döda Julie och äta upp hennes hjärna, men han känner något han aldrig har känt förut och vill hålla henne trygg och räddar henne istället. Det är början på en fantastisk kärlekshistoria och jag tänker att ni får se filmen för att se hur det går.


Anna Karenina har jag peppat för så länge så jag hade ganska höga förväntningar. Kanske lite för höga. Men jag tyckte om den med all rysk brutalitet och hemliga kärleksrelationer med all frustration och passion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0