bitchkram

 
I söndags såg jag filmen Bitchkram som jag tänkte tipsa er om. Den handlar om Kristin som tar studenten och allra högst upp på sin lista över tusen saker hon vill göra innan hon dör är att åka till New York. Så det är planen, men istället hamnar hon hos en trasig familj ute i skogen där hon blir bästa vän med Andrea som har slutat att drömma. En ungdomsfilm om drömmar och kanske framförallt flykt, om hur bästa vänner ser igenom en och om att finna sig själv.

Filmen har dessutom ett väldigt bra soundtrack, speciellt låten som spelas när eftertexterna rullar och som jag har lyssnat på cirka hundra gånger om dagen sedan dess. Martin Senter - det snurrar i min skalle, familjens låt fast med en annan dialekt och ett annat tempo. Fantastisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0