Lund med mamma, kanelbullens dag och fredagsmiddag hos Anne.

lund med mamma!

Jag har haft världens bästa och mysigaste helg och det bästa av allt är att den inte är slut riktigt än. Vi börjar med att kika på hur fredagen såg ut tycker jag! På morgonen tog jag bussen till Lund för att möta upp mamma. Vi gick i några affärer innan det var dags för fika på café ariman.

lund med mamma!

Det var ju kanelbullens dag så vi delade på en kanelbulle och drack kaffe till.

lund med mamma!lund med mamma!

Mamma.

lund med mamma!lund med mamma!

Och jag.

lund med mamma!lund med mamma!lund med mamma!lund med mamma!

Sedan gick vi i affärer i någon timme till innan jag åkte hem till bästa Malmö igen.

fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.

På kvällen tog jag på läppstift för första gången på väldigt väldigt länge.

fredagsmiddag hos Anne.

Och så cyklade jag och Alice till Anne som bjöd på fredagsmiddag!

fredagsmiddag hos Anne.v

Hon har världens finaste lägenhet.

fredagsmiddag hos Anne.

Anne och Maria.

fredagsmiddag hos Anne.

Felicia.

fredagsmiddag hos Anne.

De andra drack öl i snygg flaska.

fredagsmiddag hos Anne.

Och jag fick rödvin i världens största glas.

fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.

Tre gulliga.

fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.

Alice hjälpte Anne i köket.

IMG_5953fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.

Så var det äntligen dags för mat. Vi började med förrätt i form av hummus, avokadoröra och bröd.

fredagsmiddag hos Anne.fredagsmiddag hos Anne.

Smakade ljuvligt.

fredagsmiddag hos Anne.

Lite senare var det dags för huvudrätt.

fredagsmiddag hos Anne.

Tofugryta och sallad.

fredagsmiddag hos Anne.

Polenta.

fredagsmiddag hos Anne.

Och marinerad svamp. Så. sjukt. gott.

fredagsmiddag hos Anne.

Och till efterätt blev det såklart kanelbullar. När klockan närmade sig midnatt cyklade vi hem igen och avslutade en sjukt bra fredag med ett avsnitt gilmore girls innan ögonlocken blev tunga.

Kommentarer
Postat av: maria

<3

2013-10-07 @ 21:13:36
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0