i kroppen min

i kroppen min

I somras sommarpratade Kristian Gidlund och jag har värjt mig sen dess för jag har inte klarat av att lyssna på det. Visste hur jobbigt det skulle vara och kände mig inte redo. Men i tisdags lyssnade jag äntligen. Och det var jobbigt, men också väldigt vackert.

i kroppen min
i kroppen mini kroppen min

På kvällen mötte jag upp Maria, Linnéa, Essie och Qu på Gustav Adolfs torg.

i kroppen min

Det var perfekt höstväder.

i kroppen min

Vi gick bort till Galleri Vasli Souza.

i kroppen min

Där Rockfotoemma hade sin utställning i kroppen min med bilder på Kristian.

i kroppen min

En liten gubbe påvägen in.

i kroppen mini kroppen min

Utställningen innehöll bilder från spelningar med Sugarplum Fairy.

i kroppen mini kroppen min

Om familjen och var Kristian växte upp.

i kroppen mini kroppen mini kroppen min

Detta var nog min favoritbild.

i kroppen mini kroppen mini kroppen min

Om sjukdomen.

i kroppen mini kroppen min

Kristians ord fanns också med.

Jag orkar inte. Jag har en glöd att släcka.

i kroppen mini kroppen min

Tröttheten nu.
   Friden då.

i kroppen mini kroppen mini kroppen min

Här brast det nästan för mig.
 
Det var en fantastisk utställning med så mycket mörker och ljus på samma gång. Ni som bor i Malmö har fram tills söndag på er att gå och titta, sedan åker utställningen vidare till någon annan stad. Tack Kristian för att du delade med dig av dina ord och känslor. Tack Emma för att du gjorde så att vi får minnas denna fantastiska personen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0