köpenhamn zoo med Frida!

Köpenhamn zoo med Frida!

I fredags hoppade jag och Frida på en buss till Köpenhamn och kom fram lagom till lunchtid!

Köpenhamn zoo med Frida!

Därför passade det bra med lite mat, tänkte vi, och gick till Hard Rock café. Jag åt en sjukt god veggieburgare.

Köpenhamn zoo med Frida!

Frida.

Köpenhamn zoo med Frida!

Sedan åkte vi till Köpenhamn Zoo! Har peppat inför detta i flera månader, men vi har inte hittat ett datum förrän nu. Bra sista sommarlovsdag-aktivitet!

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Vi började hos flamingosarna där man fick gå in! Här är jag INNE hos flamingosarna! SÅ ballt.

Köpenhamn zoo med Frida!

Det jag kanske var mest pepp på var att se isbjörnar så jag skrek till lite när jag såg denna. Har nämligen aldrig sett en isbjörn IRL. Dessvärre var den väldigt trött.

Köpenhamn zoo med Frida!

Vi gick vidare till lejonen.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

ALLTSÅ. Ville bara krypa in där och gosa in mig i pälsen.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Charmiga kameler eller dromedarer eller vad det nu är. Lär mig aldrig.

Köpenhamn zoo med Frida!

Ståtliga noshörningar.

Köpenhamn zoo med Frida!

En pippi-häst!

Köpenhamn zoo med Frida!

Hungriga kalvar.

Köpenhamn zoo med Frida!

Klappar hästen.

Köpenhamn zoo med Frida!

Nöff nöff.

Köpenhamn zoo med Frida!

Klappa kossan.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Så pass gulliga getter.

Köpenhamn zoo med Frida!

Vi joinade kidsen och klappade småttingarna.

Köpenhamn zoo med Frida!

Frida tyckte denna var äcklig men jag tyckte den var ganska söt. Något slags pungdjur.

Köpenhamn zoo med Frida!

Hej apan.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Trötta kängrusar.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Sedan kom vi till safaridelen där det fanns zebror.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Och giraffer!

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Här stod vi länge och faschinerades.

Köpenhamn zoo med Frida!

En mini gullegullegullplutt.

Köpenhamn zoo med Frida!

På tal om gulligt! Vet inte vad detta var för djur, men gulligare bebis har jag aldrig sett.

Köpenhamn zoo med Frida!

Bebisbonanzan fortsatte med en flodhästunge!

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Och så föräldrarna såklart.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Mysiga kaniner. Ville bara ta upp en och kidnappa med hem.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Hos tigrarna höll ungarna i underhållningen.

Köpenhamn zoo med Frida!

En geopard eller leopard, någon som vet? Den kunde iallafall klättra så det var inhägnat över hela.

Köpenhamn zoo med Frida!

Elefanter!

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Vi konstaterade att de såg ut att vara småfulla men var extremt charmiga.

Köpenhamn zoo med Frida!

Sjölejon, eller som Frida kallade dem - slippery fuckers.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Söta brunbjörnar.

Köpenhamn zoo med Frida!

I slutet hittade vi en till isbjörn! Med sned nos <3

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Den var sugen på ett dopp i plurret.

Köpenhamn zoo med Frida!

Plums!

Köpenhamn zoo med Frida!

ETT ISBJÖRNSÖRA. <3

Köpenhamn zoo med Frida!

Så jäkla gullig.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

Bredvid höll den här låda, det var samma som hade legat och sovit i början men som nu var vaken.

Köpenhamn zoo med Frida!Köpenhamn zoo med Frida!

På eftermiddagen vinkade vi hejdå till djuren och åkte tillbaka till Malmö. När jag hämtade upp Alice som hade varit hos Maria och Max, smög jag in blommor och kakor till födelsedagscheyen och sedan var den eminenta fredagen över!

Tips till den som ska åka till Köpenhamn Zoo! Köp en bussbiljett på nettbuss.se för 49:- (sjukt billigt!), bussen går från centralstationen i Malmö, på baksidan vid taxibilarna längs med huset, och stannar nära Hovedbanegården i Köpenhamn. Ta sedan buss 6A som stannar utanför entrén till Köpenhamn Zoo. Entrén kostar 150:- för vuxna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0