städdagen med mamma!

städdag med mamma!städdag med mamma!

I lördags knackade mamma på dörren på morgonen och hade med sig kantareller, vilket innebar kantarellfrukost! Den huvudsakliga anledningen till att hon kom på besök var att jag ville storstäda min lägenhet ordentligt innan skolan började, och på något magiskt vis blir det inte renare än när mamma är i farten. Efter några timmar var vi äntligen färdiga och såhär fint har det nog aldrig varit i lägenheten. Här kommer några bilder på hur det ser ut just nu där jag bor:

städdag med mamma!

Tidigare hade jag spetsgardiner men nu har jag istället en ljusslinga som ramar in fönstret och släpper in mer ljus.

städdag med mamma!städdag med mamma!

Dessa tjusiga vaserna köpte jag i Rosendals trädgård i Stockholm när jag och mamma var där för ungefär en månad sedan.

städdag med mamma!

Hylla bredvid soffan och en byrå.

städdag med mamma!städdag med mamma!

Tavellist ovanför soffan.

städdag med mamma!

Ovanför köksfläkten står en liten dalmatin som fick följa med när jag var på Köpenhamn Zoo med Frida dagen innan. För att symbolisera drömmen om en riktig liten prickig varelse.

städdag med mamma!städdag med mamma!städdag med mamma!

Don't let anyone ever dull your sparkle.

städdag med mamma!städdag med mamma!

Här sover jag.

städdag med mamma!

Här sover Alice. Åtminstone när denna bilden togs, annars föredrar hon att sova i sängen vid mina fötter.

städdag med mamma!städdag med mamma!städdag med mamma!

När jag var i Stockholm förra veckan köpte jag ett blått lock till min Arne Jacobsen-mugg.

städdag med mamma!

Skrivbordshörna.

städdag med mamma!

En vimpel ovanför tvn.

voff!

Och avslutningsvis en Lisa Bengtsson-affisch som jag köpte på PUB under ett besök i Stockholm förra månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0