hur kan sån magi vara verklig?

Jag har inga lektioner denna veckan så jag låtsas att jag har påsklov, även om åtminstone en kursbok bör bli utläst.
 
påsklov
påsklov
påsklov

Sover lite längre på morgonen. Äter en banan och springer en runda med Alice. Inga långa sträckor, med tanke på vårruset om tre veckor, men jag måste vara nöjd med att jag faktiskt springer överhuvudtaget. Duschar och sitter sedan länge i en tunn morgonrock med kaffet och scrollar igenom bloggar och pinterest. Skriver listor på vad jag vill göra i en anteckningsbok med muminfigurer som jag köpte i Stockholm. Hinner fundera över vad jag faktiskt vill göra.
 
påsklov
påsklovpåsklovpåsklovpåsklovpåsklov

Byter plats på saker i mitt hem och tänker att det är någon slags terapi. Ett sätt att förstå att allting förändras. Hela tiden.
 
påsklovpåsklovpåsklov

Är inte så mycket för påskpynt men köper iallafall ris och sätter i fjädrar som jag sparat från förra året (köpte såklart inte nya efter nyheterna för ett tag sedan). Ställer fram ett muminägg och ett ägg med en lasse åberg illustration. Äter lite godis fastän det inte är helg.

påsklovpåsklov

Borrar in näsan i varm hundpäls och läser skönlitteratur som känns.

Nu ska jag cykla till centralen för att hämta min påse (som jag glömde i Stockholm) av Martina som kommer med tåget, och imorgon åker jag och Alice till Tomelilla för att fira påsk, måla ägg och vara utomhus i solen. Bland annat. Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

ska skriva en rapport om etik i media, men har suttit trollbunden på din pinterest i typ två timmar nu, magiskt bra smak har du!

Svar: men åh, vilken fantastisk komplimang! tack!
Sandra Berg

2014-04-19 @ 18:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0