långfredagen.

långfredagen!

Långfredagen började med en promenad i skogen med mamma och Alice, och vid lunchtid var det dags för den årliga påskrundan! Vi hämtade upp min moster och min kusins flickvän Amanda och första stoppet var en ljuvlig butik i Hammenhög som hade helt fantastiska prylar.

långfredagen!

Snygga och smutsiga lerkrukor.

långfredagen!långfredagen!

I butiken var det den perfekta blandningen mellan nytt och gammalt.

långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!

Precis som jag vill att mitt hem ska se ut, alltså.

långfredagen!

Jag föll lite för det här.

långfredagen!långfredagen!

Och nu i efterhand förstår jag inte varför jag inte köpte några sådana här.

långfredagen!långfredagen!

Tittade lite drömskt på den gula brickan, eller vad man ska kalla det, men den fick stanna kvar eftersom jag inte riktigt kunde se framför mig vad jag skulle ha den till.

långfredagen!

Väldigt mycket växtinspiration. Tror att en sådan här får bli mitt nästa växtinköp, tänk vad fint mitt i fönstret!

långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!

Det var dessutom halva priset på allting eftersom butiksägarinnan skulle stänga igen butiken. Sorgligt men härligt med billiga priser!

långfredagen!

Sedan gick vi över gatan till En liten bit av medelhavet.

långfredagen!

Där fanns det vackra fat.

långfredagen!

Massa krukor i trädgården.

långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!långfredagen!

Tillsammans med andra vackra ting.

långfredagen!långfredagen!långfredagen!

Så fint.

långfredagen!

Nästa stopp var Gunnarshögs gård som producerar olja. Jag tog den med basilika.

långfredagen!långfredagen!

Sällskapet.

långfredagen!

Fikadags på Café Stina på Kiviks musteri.

långfredagen!

Kalkonwrap och söt äppel- och päronmust.

långfredagen!
långfredagen!

Amanda och moster Monne.

långfredagen!

Mamma.

långfredagen!

Sista stoppet var Palmhult där min gamla bästis Ellen hade utställning.

långfredagen!

Sämst skärpa men denna var min favorit.

långfredagen!långfredagen!

Magiskt.

långfredagen!

Här är hon. Så fint att kramas efter att inte ha setts på säkert ett år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0