fint på sistone

→ När mamma skickar bilder och filmer på Alice för att hon vet att jag saknar na något så fruktansvärt. Och när vi pratar i telefon lägger hon den vid örat på Alice och så säger jag hej och då tittar hon på dörren och tror att jag kommer.
 
→ När Hanapee och Martin släpper ett nytt podcastavsnitt efter ett långt långt uppehåll och pratar om roliga, igenkännande och vettiga saker. Och jag står vid busshållsplatsen och skrattar högt åt Martins knarkarhistoria i väntan på tunnelbanan.
 
→ När jag får reda på hur det gick på min senaste religionstenta, som jag på riktigt var osäker på om jag hade klarat (kändes liksom inte som att jag fick ihop den och den var så spretig), och det visar sig att läraren tyckte den förtjänade ett VG. Satt och skrattade i fem minuter för det kändes så absurt.

→ När pappan till barnen jag passar en gång i veckan skriver i ett sms att dottern, som jag hjälper med engelska eftersom hon har svårt för det, har sagt att hon tyckte det var bra att öva på det med mig.

→ När jag blir bedömd på praktiken av min handledare från högskolan och efteråt när vi har ett samtal får jag så extremt fina komplimanger av min handledare på praktiken.

→ När jag och Marias pojkvän sent i lördagsnatt pratar om religion, feminism och politik. Fastän vi tänker så olika så möts vi ändå, där och då.

→ När jag är på en religionslektion på praktiken som min handledare håller i och eleverna pratar om saker från min förra lektion och jag inser att de faktiskt lärde sig något. Av mig.

→ När jag är ett geni på söndagen och köper frallor som räcker några dagar framåt så att jag kan äta lyxfrukost i flera dagar på bussen till Lund. Det gör det lite lättare att gå upp mitt i natten.

→ När det blir februari och det har redan varit två dagar med sol och det känns redan mer och bättre än det var under hela mörka januari.
 
→ När jag sitter i lärarrummet och äter lunch med snälla, trevliga och vettiga människor som jag skulle dö för att ha som kollegor i framtiden. Tänk om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0