en drös med böcker, en hand och monkikläder.


Här kommer ett till inlägg med saker jag fick i julklappar!

Wooden hand från Hay och boken Urban Vintage.


Två kokböcker i form av Mia Öhrns Franska bakverk och Lotta Lundgrens Tio lektioner i matlagning.


Tredje delen av Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar, Välkommen till den här världen av Amanda Svensson och Om att älska av Michaela Forni.


Sist ut av böckerna var denna serien i Albert Bonniers klassiker som alla handlar om kvinnors villkor. Madame Bovary av Gustave Flaubert, Glaskupan av Sylvia Plath, Under det rosa täcket av Nina Björk och Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall.

Alla böckerna, och handen, fick jag av min snälla mamma. Jag, som älskar att läsa, fick en tusenlapp att handla böcker för. Då blev det dessa ovan.

 
Och så fick jag tre klädesplagg från Monki.


En mörkblå plisserad långklänning av mig själv och en blå bomberjacka från min bror.

 
Och en lång kappa/kofta från mina morföräldrar. Dör lite på den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart kan man köpa kvinnokrafts-serien någonstans??

Svar: Bokus!
Sandra Berg

2014-01-08 @ 20:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0