valposter, bästisklappar och pastellboxar.


Jag tänkte börja så smått att visa mina finfina julklappar jag fick förra veckan, och först ut är en canvasposter med valar som jag gav mig själv! Den är köpt på webbutiken Le Kiosk och på deras hemsida står det såhär:

"Vid Atlanten i Porto, Portugal har portugisiska paret Joao och Raquel sitt lilla boktryckeri där de tillverkar planscher och anteckningsböcker i finaste vintagestil. Allt görs förhand och de använder bara miljövänligt bläck och 100% återvunna material. De har här gjort en reproduktion av en gammal skolplansch som de målat med vattenfärger. För rätta retrokänsla har de gett dem en gulnad färgton och lagt in små fläckar här och där så att det ska se ut som de hängt med sedan Gammelfarfar satt i skolbänken långt före surfplattornas tid!"

Fint.




Från min bästa Maria fick jag en vacker karaff, stor necessär, lösögonfransar och ett fint fjäderarmband.



Och sist för denna gången är dessa boxarna som jag önskade mig från H&m home och fick av mamma i julklapp. Ja, de är nog egentligen tänkta till barn men jag tyckte de var så himla himla fina så det tänker jag inte bry mig om. Så extremt drömmiga i mjuka pastellfärger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0