introduktion till genusvetenskap


Igår fick jag, precis som alla andra som sökt, antagningsbesked inför hösten! Blev ganska förvånad eftersom jag typ hade glömt bort att jag hade sökt en kurs, läser ju program och slipper söka nya kurser varje termin. SÅ ljuvligt att slippa sitta och våndas i mitten av juli eller i december ifall en har en plats eller inte. Men iallafall - jag vill så hemskt gärna läsa genusvetenskap men eftersom en max får läsa 45 hp per termin så funkar inte det riktigt när jag redan läser 100 % på lärarprogrammet. Men när jag hittade en 7,5 hp distanskurs som heter introduktion till genusvetenskap kändes det väldigt lockande!

Såhär lyder beskrivningen av kursen: "Introduktion till Genusvetenskap ger en översikt över de teorier om kön och genus som utvecklats från mitten av 1940-talet och fram till början av 2000-talet. Särskilt fokus riktas mot intersektionalitet, postkoloniala studier och queer." Pepp pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0