sommarlistan

fredag!en ledig onsdag.

Hur ser dina planer ut för sommaren?
Som det ser ut nu har jag 7 bröllop att fotografera (2 redan avverkade) och förutom allt jobb runt det kommer jag med start i juli också vara barnvakt två dagar i veckan (precis som jag är när jag pluggar). Det är alltså mina "sommarjobb" och jag älskar det. Det kommer alltså finnas massor av tid att mysa med min lilla räv, läsa tusen böcker, lyssna på sommarprat, marathonkolla på nya serier (har ni något tips?), äta kräftor med Anna, avverka saker på min och marias bucketlist (över vad vi vill göra detta året), gå på loppisar osv. Och så hoppas jag på den årliga roadtripen med mina föräldrar!
 
Vad ska du göra på midsommar?
Jag och ett fint litet gäng var hemma hos Anna där vi hade knytis och en himla fin kväll. Bilder kommer!
 johanna fyller år!
johanna fyller år!

Vilken är din bästa sommarfrukost?
Något med färska bär. Älskar färska bär så himla mycket. Särskilt blåbär och hallon (och jordgubbar men brukar tröttna efter några veckor tyvärr)

Bästa sommarlåten?
Typ allt peppigt med Håkan Hellström.
 roadtrip till västkusten med mamma och pappa!
fredag!

Ska du åka på någon festival i sommar?
Åker inte så långt, men Malmöfestivalen i augusti givetvis.

Vad vill du helst grilla?
Kyckling, veggieburgare och majskolvar. Grillar typ bara när jag är hos mina föräldrar så jag har ganska dålig fantasi när det gäller sånt?

Håkan Hellström och Olle Ljungström på Sofiero!
Stockholm med mamma!

Vad dricker du i sommar?
Black Towers rosévin, öl (är på riktigt på god väg att tycka om det nu!!!), prosecco, mojitos, hallondaquiris på debbans uteservering och vatten. Massa vatten.

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Att kunna gå utan jacka och strumpor i skorna är det bästa enligt mig.

Stockholm med mamma!
Jämjö!

Vad ska du läsa i sommar?
Först ska jag läsa ut sista delen i torka aldrig tårar utan handskar. Sedan funderar jag på att börja med Engelsfors-triologin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Fick nämligen de två första böckerna i den serien i födelsedagspresent av mina föräldrar och tror att det kan vara något för mig!

Bästa parken?
Ellstorpsparken (mest för att jag bor precis bredvid), Pildammsparken och Folkets park.

Bästa badstället?
Gillar pool och havet när det är tillräckligt varmt. Vilket det nästan aldrig är.
 
Jämjö!Jämjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0