torsdag i paris.

torsdag i paris

Torsdagen i Paris började med att vi gick till metron.

torsdag i paris

Och åkte till Montmartre!

torsdag i paristorsdag i paristorsdag i paristorsdag i paris

Det är ju extremt turistigt och extremt mycket människor, men jag tycker ändå att det är så himla fint där och utsikten är strålande.

torsdag i paristorsdag i paristorsdag i paris

Så vi stod och beundrade den efter att ha tagit oss upp för alla tusen trappor i vad som kändes hundra grader. Och så passade vi på att gå in i kyrkan (jag har varit därinne tidigare, men inte Maria) och gå runt medan det var gudstjänst. Mysigt på något vis.

torsdag i paristorsdag i paristorsdag i paristorsdag i paristorsdag i paris

Vi kikade lite på målartorget.

torsdag i paristorsdag i paristorsdag i paris

Sedan gick vi vidare.

torsdag i paristorsdag i paristorsdag i paristorsdag i paris

Nästa stopp var Ladurée!

torsdag i paristorsdag i paris

Flådigt värre.

torsdag i paristorsdag i paris

Precis som förra året ville vi avsluta resan i lyx.

torsdag i paristorsdag i paris

Så vi beställde varsin kanna Marie Antoinette-thé och en gigantisk hallonmacaron med roscréme.

torsdag i paristorsdag i paristorsdag i paris

Ljuvligt.

torsdag i paristorsdag i paris

Och så köpte jag en förtidig födelsedagspresent till mig själv i form av en ask med sex macarons innan vi åkte tillbaka till hotellet för att hämta väskorna. Sedan åkte vi till flygplatsen och några timmar senare var vi hemma igen efter världens världens finaste resa.

Nu längtar jag redan tillbaka men om ungefär ett år så syns vi igen, Paris. Mina drömmars stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0