Romeo och Julia på operan.

Romeo och Julia på operan med Maria!

För två lördagar sedan samlade jag ihop min trötta kropp efter en dag på bakluckeloppis och tog en bild (snarare femtusen, men denna blev mest ok) innan jag cyklade för att möta upp Maria vid Malmö Opera

Romeo och Julia på operan med Maria!Romeo och Julia på operan med Maria!
 
Det var en kall och regnig lördagkväll men vi skulle gå på opera för första gången så humöret var på topp. 
 
Romeo och Julia på operan med Maria!

Vi skulle se Romeo och Julia

Romeo och Julia på operan med Maria!

Mitt eminenta operasällskap. 

Romeo och Julia på operan med Maria!Romeo och Julia på operan med Maria!

Och så dog inte helt oväntat Romeo och Julia i slutet och det hela var verkligen en häftig upplevelse. Jag är glad att det var en historia som en känner igen sedan innan, tror det hade varit rörigt att förstå annars. Men alltså, så grymma operasångare och sångerskor, och musikerna var fantastiska. Och nu kan vi checka av ett operabesök från vår bucketlist för 2014! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0