vecka 41.

bildkällor via pinterest
 
Vilka fina och peppande kommentarer jag får på förra inlägget, tack snälla gulliga ni! Jag fick definitivt mer sug att blogga efter det. Därför tänkte jag sätta igång och göra ett hederligt veckoschema på måndagar igen, med början från och med idag. Egentligen vet jag inte om någon är särskilt intresserad av vad jag ska göra i veckan, men jag tycker sånt är kul att läsa på andra bloggar så varför inte. Ungefär såhär kommer min vecka se ut: 
 
- Imorse ringde klockan redan sju och det är så ovanligt här hemma att till och med Alice låg kvar i sängen (det händer cirka aldrig) när jag steg upp med grusiga ögon och cyklade iväg till skolan en timme senare. Vid lunch åkte jag hem igen och har lyssnat på en inspelad föreläsning om queerteori, som ingår i genuskursen jag läser distans just nu samtidigt som jag går på lärarutbildningen. Ikväll ska jag äntligen på balett igen, det finns inget roligare sätt att avsluta en måndag på jag lovar. 
 
- Imorgon ska jag till veterinären med Alice för att klippa hennes klor, det är hög tid eftersom det gjordes sist innan sommaren. Hoppsan. Under dagen ska jag lyssna på en till genusföreläsning (om jag inte hinner den idag) och på kvällen åker jag till Lund för att äta någonstans med Maria innan vi går på Studentafton om feminism med bland annat Gudrun Schyman! Peppen! 
 
- På onsdag redovisar min grupp i skolan på internationella veckan på orkanen och så ska jag nog vara barnvakt på kvällen. 
 
- Torsdagen spenderas i skolan för att lyssna på redovisningar och samma gäller för fredagen vilket avslutas med en kursutvärdering. ÄNTLIGEN är denna kursen över som faktiskt inte alls har varit bra. Har haft väldigt fina gruppmedlemmar men kursen har varit kaos, så det ska bli så skönt att det är över.
 
- På fredagskvällen kommer mamma på besök och sover över, och på lördagen ville hon åka till Ikea för att kolla in julsakerna och jag tackar aldrig nej till att åka till Ikea :))) På kvällen ska jag titta på Markus Krunegård, vilket var en födelsedagspresent till min bästa Maria! Så nu ska jag peppa hela veckan genom att lyssna på alla hans låtar. 
 
- Söndagen blir lugn. Som vanligt ska jag veckohandla, planera inför kommande veckan och så blir det nog lite redigering av gravidbilder och bilder från förra helgen när jag fotograferade konfirmander på äventyrscampet i Sövde. 

Kommentarer
Postat av: susanne berg

En kul vecka med andra ord! Längtar till helgen då jag flyttar in hos dig och Alice för en dag! Kram mamma

2014-10-07 @ 07:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0