don't give up. great things take time.

bildkällor via pinterest

Hej! Måndag och dags att komma tillbaka till verkligheten. Fast det blir en liten smygstart eftersom det är röd dag, så det är ju skönt. Hoppas ni har haft en härlig påskledighet! Jag har tagit det superlugnt och ätit massa god mat, myst med familjen och ägnat mig åt traditionella påsksaker. Ni ska få se bilder så småningom såklart. Hoppas det inte blev för många pinterestbilder ovanför förresten, jag gick lite loss. Men det kan kanske inte bli för mycket inspiration. Hursomhelst, min vecka innehåller bland annat: 

→ Idag ska jag träffa Maria som har kommit hem från Japan (!) och vi ska podda och springa efteråt. Sprang i helgen för första gången på en månad (var ju förkyld) och slog personligt rekord sedan gymnasiet typ. Förstår ingenting, det var inte ens särskilt jobbigt men fick sluta när vaderna började göra ont. Annars brukar jag flåsa sönder och få ont i axlarna, men från och med detta året känns det så himla bra?! Har kanske helt enkelt fått bättre löparteknik, vem vet. Kul iallafall! 
→ Ikväll och fram till onsdag morgon flyttar Anna in och det är alltid mysigt när jag får hänga med henne och dela vardagen tillsammans. 
→ På onsdag har vi heldag i skolan och jag ska redovisa om ett avsnitt av på bröllop med kakan (som jag pratade om i senaste podden). För er som har sett så är det avsnittet med de två tjejerna i Malmö som ska gifta sig. Den ena tjejen kommer från Storbritannien och hennes kyrka låter henne inte vigas där. När de kommer dit för att kolla på kyrkan frågar en snubbe ifall de ska spela in en porrfilm. Idiot. Så jag ska prata om det och dra paraleller till när Lunds domkyrka lade ut en facebookbild på deras präster som höll i en regnbågsflagga! Alltså om relationen mellan den kristna kyrkan och homosexualitet. Tänker att det kan bli ganska bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0