en lördag i Köpenhamn

Köpenhamn med Maria!

Sista lördagen i juli åkte jag och Maria till Köpenhamn!

Köpenhamn med Maria!

Vi hade en väldigt härlig dag trots att det i ärlighetens namn är ganska påfrestande att gå på stan en hel dag, plus ostadigt väder. Men superfint att hänga med sin bästis i en bra stad. Vi gjorde världens fynd när vi hittade använda tåspetsballerinaskor som har dansat på kungliga operan i Danmark, men de får ni inte se förrän de har kommit upp på väggen i den nya lägenheten! 

Köpenhamn med Maria!

Jag fotade inte så mycket men vill iallafall tipsa er om Beau Marché Café á Vins, som är en fransk restaurang/café med finaste innergården. 

Köpenhamn med Maria!
Köpenhamn med Maria!

Vi satte oss på den soliga trottoaren och drack iskallt rosé och åt nybakade croissanter. 

Köpenhamn med Maria!Köpenhamn med Maria!
Köpenhamn med Maria!

Kolla vad fin innergård! De hade en inredningsbutik också, och jag köpte 6 likadana vinglass som vi drack rosé ur på bilden ovan. 

Köpenhamn med Maria!

Sedan gick vi i lite fler affärer innan vi blev hungriga och åt pasta på min danska favvorestaurang. 

Köpenhamn med Maria!

Och så var det dags att vinka hejdå till Köpenhamn och åka hem till Malmö igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0