tisdagslista

mammas födelsedag!


Namn:
Sandra Cornelia Berg

Född:
18 juni 1990 på Ystad BB. 

Bor:
I Malmö nära Värnhem. 

Hårfärg:
Oklart? Jag själv ser mig som brunett i någon ljus variant (1 års utväxt blandat med gammal färg) men fick höra för några veckor sedan att jag var blond. Hrmm. 

Familj:
Mamma Susanne, pappa Lars, storebror Kim och min hund Alice. 

Mina intressen: Fotografi, balett, film och inredning. 

Favoritämne i skolan: Svenska och religion. Därför ganska naturligt att det blev mina ämnen när jag sökte till ämneslärarutbildningen. 

alice


Favoritfärg:
Blå.

Favoritmat:
Italienskt. 

Favoritfilm: Denna frågan är typ omöjlig att svara på för en film är nog aldrig helt fulländad till varje persons individuella smak. Men en jag såg förra året som jag fastnat hos mig och som jag tyckte väldigt mycket om är Förr eller senare exploderar jag. 

Favoritbok: Samma som ovan, alltså lika svårt att säga en favorit. Några jag läst på sistone som jag tycker mycket om är Engelsforstriologin, Expeditionen - min kärlekshistoria och Ok, amen

Favoritidrott: Dans och badminton. Haha. 

Favoritprogram på TV: Det enda programmet jag ser på just TV och inte över internet är just nu arga snickaren VIP och Sveriges mästerkock. 

Favoritdjur: Hundar och valar. 

kaffe och underlägg


Favoritserie på TV:
Följer ingen serie på TV, men streamade hela säsong 1 av transparent i söndags och det var sjukt bra! 

Jag tycker om: hundpussar, choklad och tv-seriemarathon.

Jag tycker inte om: tidiga mornar, kaffe utan mjölk och grubblerier. 

Jag skulle helst vilja bo: I en större lägenhet. Tänker på detta varje dag och vill bara flytta NU!

Jag vill bli: Modigare.

Min tryggaste plats: Hemma en vanlig dag med en sovandes Alice i närheten.

Mitt drömyrke: Lärare och fotograf. Och något som har med inredning att göra. 

lund med mamma!


En ovana jag har:
För lång startsträcka till att sätta igång med saker. 

När jag ska sova tänker jag på:
För mycket. 

Något jag saknar:
En större lägenhet och lite varmare väder så att jag kan gå utan strumpor och i vårjacka. 

Något jag inte saknar: 
Att bo i Lund. Det var aldrig min stad. 

stockholmsköp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0