nyårsafton

nyårsafton!nyårsafton!

Dagen innan nyårsafton gick jag till en blomsteraffär i närheten där jag bor och bad dem göra en fin nyårsbukett med tulpaner. Älskar att ge proffisga människor fria händer och tänker att de kanske tycker det är roligast också. 

nyårsafton!

Efter en väldigt lugn start på årets sista dag började jag göra vid mig. Det skulle bli glitter såklart. Glitter glitter glitter! 

nyårsafton!

Började locka håret och öppnade en liten skumpa att dricka under tiden. 

nyårsafton!

Färdiglockat innan jag borstat igenom. 

nyårsafton!

Tada, färdigfixad! 

nyårsafton!

Med stjärndiademet från Urban Outfitters i håret. 

nyårsafton!

Ett pirr i magen. 

nyårsafton!

Halsbandet från Weekday, en lång svart klänning jag fick i julklapp och...

nyårsafton!

... ett ton glitter på ögonen och kindbenen. 

nyårsafton!

På kvällen kilade jag bort Anna K och där satt denna ljuvliga på en stol i köket. 

nyårsafton!

Det lagades mat. 

nyårsafton!

Värdinnan! <3

nyårsafton!nyårsafton!

Nyårsbuketten i vasen. 

nyårsafton!

Detta gullot var också där. 

nyårsafton!

Vi blev bjudna på en bubblig fördrink med sorbet i! Så himla festligt. 

nyårsafton!
nyårsafton!nyårsafton!

Anna hade dukat så sjukt fint. 

nyårsafton!

Till förrätt blev det bruschetta. 

nyårsafton!

Och broccolisoppa med fetaostkräm. Alltså NOM NOM. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Jag hade med mig festliga tomtebloss. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Spex i köket när vi väntade på huvudrätten. 

nyårsafton!

Ur fokus men sjukt gulliga. 

nyårsafton!

Till huvudrätt åt vi peppar- och timjanmarinerad tofu, hasselbackspotatis, champinjoner, sparris och rödvinssås. Ljuvligt. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Slutar aldrig förvånas över Jojos talanger. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Haha <3

nyårsafton!

ALLTSÅ KOLLA SÖTISEN. 

nyårsafton!nyårsafton!

Till efterätt fick vi massa små delikatesser som jordgubbsmousse i chokladform, cremé broulee, passionsmusse på chokladbotten och chokladdoppad jordgubbe. F a n t a s t i s k t.

nyårsafton!

Och så avslutades middagen på ett vuxet vis med kaffe, päronlikör och chokladtryffel. 

nyårsafton!

Sedan var det dags att spatsera bort till Nobeltorget för att kolla på fyrverkerierna. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Där skålade vi i bubbel, kramades och tittade på när himlen färgades av explosioner. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Så sprang vi på Linnea och hennes gäng och gick upp till deras fest en stund innan vi gick tillbaka till Anna igen. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Där blev det dans. 

nyårsafton!

Kossan var törstig. 

nyårsafton!nyårsafton!nyårsafton!

Och vid tre halv fyra vad jag så mätt och trött och nöjd att jag bestämde mig för att åka hem. När jag kom hem brann en bil lite längre bort på parkeringen och jag stod helt paralyserad i säkert fem minuter (hörde någon annan ringa brandkåren). Sjukt. Jaja, tack tack 2014 men nu är jag mer än redo för 2015! 

Kommentarer
Postat av: maria

så jävla fina bilder!!!! <3

2015-01-10 @ 13:52:16
URL: http://mariao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0