worry less. smile more. don't regret, just learn and grow.

bildkällor via pinterest

Hej gullon! Det blev visst lite tyst här under sista hälften av förra veckan, men nu är jag tillbaka med ett hederligt veckoschema och måndagspepp! 

- Börjar veckan med att hänga på biblioteket med Joanna och fixa korrigeringarna som examinatorn och opponenten rekommenderade på opponeringen förra veckan. Så trött på uppsatsen nu att ni anar inte. Efteråt ska jag iallafall visa Green Matmarknad för Joanna och ikväll kommer Maria hem till mig för att spela in veckans podd! 
- Idag börjar förresten vårterminen (fick tre dagar ledigt efter höstterminen, hurra!!!!) för min del. På lärarutbildningen börjar jag på termin 6 (!) och samtidigt denna terminen kommer jag läsa distanskursen "Efter Auschwitz - perspektiv på förintelsen". Så oerhört pepp på det sistnämnda! Pga. 1. Vill fördjupa mig inom judendomen. 2. Distanskursen är på Lunds Universitet och de är så mycket bättre än MAH. 3. Läraren hade jag när jag läste religion för hundra år sedan (när jag precis hade flyttat till Lund) och han är fantastisk. 4. Ev. finns det möjlighet att åka på en studieresa till Auschwitz vilket jag SÅ gärna vill! 
- Imorgon har vi kursintroduktion 9-15-12 och på kvällen ska jag antingen träna indoor walking eller följa med Joanna på en föreläsning med rubriken "Vasakärven och järnröret - Om den långa bruna skuggan från Lund" (alltså, om skånsk nazism). Hmm, får se vad det blir. 
- På onsdag går vi i skolan mellan 8.15-13. 
- Torsdagen ägnas nog åt plugg och på kvällen ska vi förhoppningsvis spela badminton!
- På fredag ska jag möta upp mamma i Lund och gå på stan, fika och myza. 
- Resten av helgen ska fyllas av Anna och Storma besök, supermegarensning (har fått med mig massa gamla saker hemifrån när jag var i Tomelilla i helgen och nu är lägenheten full av påsar och flyttkartonger, phue) och något spontant tänker jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0