10 frågor & svar om brudar

Snodde en lista från Flora

1. Vilka egenskaper gillar du mest hos dina bästa tjejkompisar?
 Älskar när de rapar högt och vågar ta plats. Att de alltid ställer upp och håller mig bakom ryggen. Hur smarta och modiga de är. Att de älskar mig oavsett hur jag beter mig. 

2. Vilken är din bästa girlpowerlåt?
Denna grymma såklart. 



3. Vilka är dina favoritbrudskådisar? 
Emma Watson, Jennifer Lawrence, Ellen Page, Lena Dunham, Zoey Deschanel och Meryl Streep.
 
4. Hur skulle den ultimata kvällen med dina GRRL's se ut?
Middag, rödtjut, dans, spontant, bubbel, hemligheter och skratt. 

5. Nämn några av dina mest inspirerande kändiskvinnor?
Gudrun Schyman, Nina Åkestam, Lina Thomsgård, Beyoncé, Hanna Persson (Hanapee) och Lotta Lundgren. 

6. Vilken kändistjej skulle du vilja bjuda på dejt?
Lina Thomsgård, sånt jävla geni och verkar asrolig att hänga med. 
 
7. Vilka tv-serier är mest girlpower?
Girls, Fröken Frimans krig, Orange is the new black, Full Patte, Once upon a time och Gilmore Girls.
 
8. Och vilka böcker?
Exempelvis Nina Åkestams Meningen med hela skiten
 
9. Vilken är den bästa kvinnliga karaktären du vet?
Hermione i Harry Potter. 
 
10. Vad gör du för att hålla ihop systerskapet?
Säga ifrån så ofta jag vågar och kan. Tar plats och ställer upp. Håller bakom ryggen och försöker att inte döma någon för att den gör annorlunda val än jag. Visar respekt, förståelse och kärlek. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0