what is the point of language if you don't say what you feel?

bildkällor via pinterest

Spenderade exakt hela dagen i soffan igår framför tv-serier (förutom några rastpauser med Alice), så fruktansvärt skönt och välbehövligt. Så nu är jag redo och pepp för en ny vecka! Denna veckan ska jag bland annat: 
 
→ Börja på en ny delkurs som heter religion, ungdomskultur och medier! Ska bli skönt med en liten nystart i skolan, känner mig så himla skoltrött för tillfälligt. 
→ Komma igång med löpträningen igen efter förkylningen så att jag kommer i form till vårruset. Pepp pepp (försöker jag intala mig själv iallafall)! 
→ Och fira påsk såklart! Med konstrunda, äggmålande och påskmat i mängder. Så sjukt sugen på påskmust just nu. 
 
Ps. Podcasten Källan, som jag sköter sociala medier för, har skapat ett instagramkonto och det vore så kul ifall ni ville följa det! Kontot heter → Podcastenkallan. Följ följ följ! 

Kommentarer
Postat av: Ema

Hej! Skulle du kunna berätta lite om lärarutbildningen? Är den väldigt svår? Var det mycket svår grammatik i svenskan? :)

Svar: Hej! Glömde bort att svara på denna kommentaren, så förlåt men här kommer svaret iallafall! Jag tror att lärarutbildningen skiljer sig en hel del åt beroende på var man väljer att plugga. Jag kan bara prata utifrån Malmö Högskola eftersom det är där jag pluggar. Vad som också skiljer sig åt är vilket ämne man läser. Generellt skulle jag inte säga att utbildningen är svår, men det beror såklart helt på hur mycket förkunskaper man har och om man är van att plugga på universitet/högskola. Är man van vid att plugga och har ganska lätt för det så är det inga problem att klara kurserna. Men utbildningen är så lång, så efter ett tag kommer man in i det och lär sig hur man ska skriva och göra uppgifterna för att bli godkänd, så det är verkligen inget du ska oroa dig för (om du eventuellt gör det)! Överlag är det mycket självstudier och ganska lite tid i skolan. Nu när jag har läst religion har vi oftast gått max tre dagar i veckan och ungefär 2h/dag. Och så är det mest grupparbeten. Angående grammatiken så var den nog det tuffaste jag har gjort på utbildningen hittills, men så länge man går på varje föreläsning och går in med inställningen att man får slita och verkligen ge sig fan på att förstå a l l t i n g så går det vägen. Lovar. Sök om du är sugen och börja för att se hur det är, du kan alltid hoppa av ifall det inte passar dig! Lycka till och hör av dig om du har fler frågor!
Sandra Berg

2015-04-01 @ 17:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0