tacksamheten.

sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växtersovrumshyllan och nya växter
 
När jag kom hem från en helg i Oskarshamn i söndagskväll hade mina föräldrar varit i min lägenhet under dagen och överöst mig med fina överraskningar. En hylla var uppsatt i sovrummet (och jag kunde inte hålla mig från att placera saker på den redan samma kväll) och en vit orkidé och en hyacint stod på köksbordet. Och så låg det pengar för att handla mat, eftersom jag kan ha beklagat mig över att det är lite tomt i plånboken för tillfälligt. 
 
sovrumshyllan och nya växter
sovrumshyllan och nya växter
 
Senare på kvällen tittade jag på lördagens avsnitt av Så mycket bättre. När Ison berättar att han som sjuåring var hemlös med sin mamma och fick sova på parkbänkar, trappuppgångar och härbärgen, och när de tre år senare får en lägenhet och är överlyckliga över att ha tak över huvudet - då brister det för mig. Barn ska inte behöva sova på en parkbänk, det ska inga människor behöva göra. Inte i Sverige. Inte någonstans. 
 
Jag är så tacksam över den uppväxt som mina föräldrar har gett mig. Som inte bara gav mig ett tryggt hem och alltid såg till att jag hade det jag behövde, utan som än idag gör allt de kan för att jag ska ha ett bra liv. Jag är så jävla priviligerad, vilket jag är väl medveten om, och så himla tacksam över det. Att jag hade turen att födas just här i Sverige och i min fantastiska familj som har gett mig förutsättningar och därmed så mycket gratis här i livet. Förutsättningar som så många människor i världen inte har haft turen att födas med. Tacksamheten jag känner. Och samtidigt hur jävla skev den här världen är som gör att barn ska få växa upp i olika helveten på jorden. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom tillbaka nu!!!

2015-11-30 @ 15:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0