på andra sidan inflyttningshelgen.

första bilderna på lägenheten

Hur overkligt den än känns så är jag på andra sidan av inflyttningshelgen. Det har varit sjukt intensiva fyra dagar med många turer mellan den gamla lägenheten och den nya, två besök på ikea och fler gånger än jag kan minnas till sopsorteringen för att slänga kartonger. Igår kom den berömda flytt-ångest-gråten men nu börjar jag äntligen landa något och det börjar kännas bra. För en trygghetsmänniska som mig är det en stor omställning med flytt, det kommer förmodligen ta tid innan det känns helt som hemma men det känns bättre för varje dag som går. 

I torsdags var den nya lägenheten nyrenoverad och färdig att flytta in i, och på morgonen åkte jag tillsammans med mamma dit för första gången sedan visningen. Jag tog lite bilder för att minnas hur den såg ut innan alla saker bars in och ovan syns vardagsrummet med balkongen till vänster och ett sovrumshörn till höger. 

första bilderna på lägenheten

Fler fönster i vardagsrummet. 

första bilderna på lägenheten
första bilderna på lägenheten

Köket. 

första bilderna på lägenheten
första bilderna på lägenheten

Såhär glad blev jag när jag fick syn på badkaret. På visningen stod en ful kabindusch som jag ändå hade accepterat (hade inte så mycket val, liksom). Men så hade de, utan min vetskap, satt in ett badkar istället?! Blev ännu mer kär i mitt nya hem då. 

första bilderna på lägenheten

Utsikten från balkongen. 

första bilderna på lägenheten

Hej hej gamla lägenheten där borta på andra sidan parken! 

första bilderna på lägenheten

Älskar att bo så högt upp. 

första bilderna på lägenheten
första bilderna på lägenheten

Och här är hon, min hjälte. Mamma har verkligen gjort ett hästjobb denna helgen och burit så himla mycket saker, hjälpt mig packa upp och varit så effektiv att jag kommit väldigt mycket iordning redan. Hade det inte varit för henne hade här garanterat varit kaos. Tack världens bästa mamma <3 Jag är så tacksam för all hjälp. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja så mycket flyttlådor vi har burit, packat upp och kastat😉kroppen fick sig en ordentlig genomkörare men det var det värt👍Allting blev nästan ännu bättre än man hade tänkt sig😊Kram mamma💞

2015-10-06 @ 09:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0