vad jag ska göra i höst.

Bildkällor via pinterest och listidé snodd av bland annat alexandra 

Plugga: Jag ska läsa sjunde terminen på ämneslärarutbildningen. Förutom litteraturkursen vi läser just nu ska vi läsa en kurs som heter skola, värdegrund och samhälle och de resterande tio veckorna på terminen ska vi skriva en uppsats! Är så pepp på det sistnämnda, ska bli så kul att grotta ner sig i någonting men samtidigt ha ett lite friare schema där en själv kan styra sina tider. 
 
Gå på konserter: Min sommar avslutades med både malmöfestivalen och popaganda där jag såg flera bra band och artister. Vilket också fick mig att inse hur mycket jag älskar att gå på konsert! Om en älskar något borde en rimligtvis göra det betydligt oftare än vad jag har gjort det senaste året. Än så länge har jag bara två konserter inplanerade, Nina Persson igår på Ystad teater och Annika Norlin i oktober på Malmö live. 
 
Vara kreativ: Hösten är min bästa period när det gäller kreativitet. Känns så klychigt, men det stämmer iallafall för mig. I skrivande stund är jag väldigt sugen på att sticka, testa nya maträtter, ägna tid åt den här bloggen, vika origamifigurer och orka lite mer när det gäller min klädstil. 

Flytta: Mycket tjat om den här flytten just nu, men det är nästan det enda jag kan tänka på. Det är första gången jag bor i en tvåa själv och jag ska ägna hösten åt att inreda den precis så som jag vill ha den. Varje sak ska ha sin plats och jag vill att den ska kännas stilren men samtidigt mysig och härlig. Det ska bli så kul! 
 
Träna: Alltså det här med att komma in i en träningsrutin har varit ganska kämpigt den senaste tiden. Men jag vill verkligen och mår ju så himla bra när jag väl gör det. Jag tänker att jag ska varva konditionspass med yoga, och att det är alldeles lagom med två gånger i veckan plus långa promenader med Alice. 
 
Vara utomhus: Detta känns motsägelsefullt för någon som älskar att vara inomhus, men jag ska verkligen försöka spendera mer tid i naturen framöver. Utflykter på helgen i en skog med en kaffetermos är något jag verkligen romantiserar, men vet inte när jag gjorde sist. Så det ska jag försöka göra den närmsta tiden! 
 
Läsa: De senaste tre veckorna har jag läst 9 (!) skönlitterära verk. Även om det blir svårt att hålla den takten framöver så vill jag verkligen fortsätta läsa mycket under hösten. Jag älskar ju det. Tänkte även testa på att lyssna på ljudböcker och se om det är min grej. Blir kanske som en podcast där en kan göra annat under tiden? Låter ljuvligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0