lavendelsocker

När jag är ute och promenerar med min lurviga lilla pudel går jag alltid förbi massa lavendelblommor som doftar så fantastiskt gott. Och det kan man ju inte gå förbi sådär bara, så inspirerad av söta saker bestämde jag mig för att göra lavendelsocker!


1. Plocka massa lavendelkvistar och lägg på ett vitt papper så att eventuella småkryp kan försvinna över natten.


2. Ta fram en fin burk som du vill förvara sockret i. Varva sedan socker och lavendelblommor.


3. Färdigt! Låt sedan stå ett bra tag, gärna några veckor, och rör om då och då så att sockret inte klumpar sig. Sedan kan det användas till exempel till lavendeldrömmar eller lavendelpannkakor. Det ska bli väldigt spännande att se hur det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0