festlig kasslergratäng



Igår var mina föräldrar snälla och köpte lite saker till mig på ikea, och efteråt när jag hade slutat skolan kom de hem till mig och lämnade allting och så gjorde jag och mamma en festlig kasslergratäng! Tänkte att ni skulle få receptet.

Ingredienser:
♥ 240 g pasta
♥ 400 g kassler
♥ 1 påse béarnaisesås (blå band)
♥ 2 dl mjölk
♥ 400 g krossade tomater
♥ 100 g gratängost

Gör såhär:
1.
Koka pastan och lägg över i en gratängform. 2. Strö över finstrimlad kassler. 3. Rör ner innehållet från en påse béarnaisesås i mjölken, låt koka upp. 4. Blanda ner krossade tomater i såsen. 5. Bred såsen över pastan och kasslern. 6. Strö över riven ost. 7. Gratinera i ugnen på 200 grader i 20-30 minuter och servera sedan med en god sallad. 8. Ät!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Äter du kassler?

2010-10-10 @ 19:41:36
Postat av: sandra

emelie: kalkonkassler! äter fågel.

2010-10-10 @ 20:17:53
URL: http://sandyinwonderland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0