kronärtskocka premiär.


Igår gjorde jag något som jag aldrig har gjort förut. Jag tillagade nämligen en kronärtskocka för första gången!


Det är superenkelt men tar lite tid. Beroende på hur stor kronärtskockan är kokar man den tills den är mjuk inuti, min var ganska stor så jag kokade den i saltat vatten i nästan en timme.


När den är färdig öppnar man upp den blad för blad och då finns det massa hår längst in i mitten som man skär bort med en kniv. Klicka sedan en stor klick med vitlökssmör i mitten som du doppar bladen i! Man tar ett blad i taget och biter av köttet längst ner. Till slut är det bara kronärtskockshjärtat kvar vilket man äter med kniv och gaffel. Detta var alldeles ljuvligt så ni måste testa!

Kommentarer
Postat av: christine

Vill också testa! Grattis till förstahandskontraktet föresten, är så jävla glad för din skull!

2011-09-08 @ 01:28:49
URL: http://twitter.com/qusing

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0