en lista om mat.

8 mars.

Vad åt du senast

Två mackor med ägg och kaviar till frukost. 

Den sista måltiden, om du fick välja?
En lång brunch med massor av gott bröd att välja mellan, yoghurt med granola och olika bär, apelsinjuice och äppeljuice, perfekt kokta ägg, pannkakor och någon slags paj till efterätt. Och kaffe givetvis.

Bästa matstaden?
Malmö. Men efter att jag har fått tummen ur och åkt till Rom kan jag tänka mig att mitt svar kommer ändras mvh pastalover.

PARIS fredag

Bästa restaurangmåltiden?

Jag och Maria har ju skapat en tradition att åka till Paris precis i början av sommaren (bästa traditionen, jag vet) och varje gång hittills har vi under första kvällen ätit på en fantastisk liten pizzeria som heter Mezzomezzo. Tänker att vi gör samma om några månader.

Bästa snackset?
Chips, dipp och choklad.

fredagsmiddag hos Anne.

Va
d orsakade förra bakfyllan?
Tre glas vin i fredags när vi körde uteserveringspremiär på Möllan. Ingen katastrofbakfylla men lite rödvinstrött i det lille huvet dagen efter.

Mat du älskar att ha hemma?
Bröd, juice, mjölk, fetaost och bananer.

stockholm!

Vad blir det till middag?
Ska bjuda min kusin Johanna på middag ikväll och det lutar åt tacos.

Mat du hatar?
Extremt stark mat när man nästan inte smakar något för det blir bara för mycket.

helg!

Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv?
Kladdkaka med vispgrädde och bär.

Typisk skollunch?
Har nog ingen? Gör storkok i början av veckan och sedan äter jag det fram tills helgen typ. Äter å andra sidan inte så ofta i skolan, vi går oftast inte heldagar.

lördag med mamma och pappa!

Vad är det knäppaste i din kyl?
Har av någon anledning typ tre olika sorters senap? Och ingen ketchup för tillfälligt. Äter oftast inget av det.

Och vad har du i grönsakslådan?
Just nu har jag gurka, tomat, gul och rödlök, sötpotatis, rödbetor, morötter och det var nog det hele.

helg

Och ost?
Vad jag har för ost hemma eller vad jag tycker om för ost? Just nu har jag bara en gammal parmesanost hemma men älskar ALL ost. Fetaost, mozzarella, prästost, goudaost osv i all evighet.

Bästa stället att handla mat?
Älskar Willys.

frukost på café kungsgatan och utflykt till Katrinetorp Landeri!

Mat som du önskar du vore allergisk mot?
Varför skulle jag önska det? Knäppt ju.

Vem får äta från din tallrik?
Inte särskilt många.

onsdagsfrukost


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0