tankar om inredning: sovrummet

Jag har ju lovat er att ni ska få hänga med i mina tankar när det gäller inredning i mitt nya hem (som jag börjar flytta in i under morgondagen!!!) och jag tänkte att det kanske vore lättast att dela upp det i olika rum! Här kommer sovrummet: 
 
 
Som ni har sett tidigare, så ser planlösningen ut såhär för lägenheten. Alltså jag är så orimligt pepp på att äntligen få ha ett separat sovrum och inte ha sängen i samma rum som kök och vardagsrum. 
 
bildkällor via pinterest

Här kommer några komponenter som jag tänker att sovrummet ska innehålla:

Dubbelsäng: Alltså något av det lyxigaste jag kan tänka mig är att ha en egen dubbelsäng, känns liksom som något som bara skulle kunna hända mig på hotell. Men nu har jag äntligen plats för en egen dubbelsäng och då ska jag bannemig ha en sådan också. Den levereras på fredag och är grå med grå sängram och är så fiiiiiiin. Trodde kanske aldrig att jag skulle tycka en säng är fin men så är det. Drömmer även just nu om detta överkastet från afroart, men det är ganska dyrt så då får jag spara lite först. 
 
Harmoni: Inte för att detta kommer hända, eftersom jag älskar starka färger i inredning. Men jag tänker iallafall försöka eftersträva just harmoni i detta rummet för att förhoppningsvis kunna sova lite bättre. Lugna och dova färger och inte så mycket plotter. Vitt, grått och smutsiga pasteller. 

Förvaring för kläder: I sovrummet finns en garderob, och kläderna som inte får plats där tänkte jag ha i mina vita byråer som har hängt med nu i ett tag. Beroende på om det finns plats så hade det också varit fint med en klädstång, men annars tror jag det kan vara tjusigt med en stege lutad mot väggen (denna som jag redan har) för att hänga extra vackra plagg på. 
 
Hylla ovanför sängen: Sedan jag såg denna bilden (som också finns med i kollaget ovan) på Emma Sundhs sovrum, har jag velat ha en liknande hylla ovanför min nya säng. Tänker också att det är fint att ha träfärgade konsoller, som Sandra Beijer har i sitt kök. På hyllan kan man ställa böcker, luta en tavla eller ha lite vadsomhelst tänker jag. Jag har även en likadan lampa som Emma och ska testa att ha den som sänglampa fastknipsad på hyllan. 

Taklampa: Jag är en person som av någon anledning har väldigt många lampor, men inte supermånga taklampor. Har tänkt ut vilka jag ska ha i de andra rummen, men än så länge har jag ingen till sovrummet. Vilket lyxproblem, va. Just nu lutar det åt denna (som nog hade gett världens mysigaste ljus) eller denna fluffiga saken. Vilken röstar ni på?

Ljusslinga: Tycker det är så fint med en ljusslinga på en sida av ett fönster som hänger ner, som på denna bilden. Tänker att det nog blir tjusigt i sovrummet. 



Kommentarer
Postat av: maria

jag röstar på den fluffiga lampan!!! det hade varit SÅ fint!

2015-09-30 @ 19:00:27
URL: http://mariao.blogg.se
Postat av: Sandra

Alltså all den här sovrumsinspon! Vill flytta och ändra om på stört ju <3

2015-10-02 @ 06:02:08
URL: http://atilio.metromode.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0